Budgetbeheer:

Weer inzicht in geldzaken

Samen maken we een budgetplan

Wij begrijpen dat het een hele stap is om hulp te vragen bij jouw financiën. Voor veel mensen is het heel herkenbaar; ingewikkelde formulieren van instanties, het opstapelen van rekeningen en steeds minder controle over jou huishoudboekje. Hoe eerder jij hulp inschakelt, hoe sneller je rust en ruimte creëert met betrekking tot jou financiële situatie. Met budgetbeheer van Solo Bewindvoering bereik jij dat doel.

Taken budgetbeheer

Budgetbeheer is maatwerk, en wordt besproken naar de wensen van de cliënt. Wat wij bijvoorbeeld voor je kunnen doen: Bij intake bespreken we samen welke taken wij op ons nemen en die je zelf blijft verrichten.

9

Inventariseren van de inkomsten, uitgaven en eventuele schulden;

9

openen van rekeningen bij de bank, middels een overeenkomst van de bank;

9

Post zelf ontvangen en doorsturen of de post binnen laten komen bij ons

9

Declareren van (zorg)nota’s;

9

Beheren van verzekeringen;

9

Aangifte inkomensbelasting (Box 1);

9

Betaling van de vaste lasten

9

Verantwoordelijkheid voor uw post;

9

Aanvragen van toeslagen;

9

Aanvragen van kwijtschelding;

9

Opstellen van een budgetplan.

Wat kan je verwachten?

De stappen

Aanmelding, je kan je aanmelden via onze website, je kan ons mailen of je kan ons bellen.

Na het achterlaten van jouw gegevens komen wij graag persoonlijk bij jou langs, om je een helder beeld te geven van de mogelijkheden die wij jou kunnen bieden. Als onze dienst niet aansluit bij jouw wensen of huidige situatie, kijken wij graag met jou naar een geschikte oplossing.

Samen plannen we in dezelfde week een intake gesprek om alles door te nemen, welk product je aanspreekt of bij je past en verzamelen we stukken die nodig zijn om een dossier op te bouwen. Tijdens dit gesprek vullen we samen de papieren in.

Kies je voor budgetbeheer, zullen we een budgetbeheer overeenkomst opstellen en de machtigingen voor diverse instanties. We bespreken wat je wensen zijn bijvoorbeeld wil je dat de post bij ons terecht komt, wil je dit zelf beheren en ons dit doorsturen. Bij budgetbeheer zijn er diverse mogelijkheden die wij op maat voor je verzorgen.

We maken het dossier compleet en maken de volmachten klaar en stukken voor het koppelen van de bankrekening onder ons internetbankieren. 

Na een paar dagen ontvangen wij de bankrekeningen van de bank. Wij gaan dan gelijk aan de slag, we schrijven iedereen aan zoals de inkomsten, uitgaven en eventueel de schuldeisers.

Als iedereen is aangeschreven en het inkomen komt bij ons binnen nemen we alles over zodat er ook geen post meer komt op je eigen adres. Een enkele keer krijg je nog wel post binnen, het is van belang dat dit zo snel mogelijk naar ons toe gezonden wordt zodat we een compleet beeld hebben van alles.

Samen bespreken we je dossier en de volgende stappen worden besproken.

Regelmatig hebben we contact via de telefoon, mail of persoonlijk.

Aanmelding, je kan je aanmelden via onze website, je kan ons mailen of je kan ons bellen.

Na het achterlaten van jouw gegevens komen wij graag persoonlijk bij jou langs, om je een helder beeld te geven van de mogelijkheden die wij jou kunnen bieden. Als onze dienst niet aansluit bij jouw wensen of huidige situatie, kijken wij graag met jou naar een geschikte oplossing.

Samen plannen we in dezelfde week een intake gesprek om alles door te nemen, welk product je aanspreekt of bij je past en verzamelen we stukken die nodig zijn om een dossier op te bouwen. Tijdens dit gesprek vullen we samen de papieren in.

Kies je voor budgetbeheer, zullen we een budgetbeheer overeenkomst opstellen en de machtigingen voor diverse instanties. We bespreken wat je wensen zijn bijvoorbeeld wil je dat de post bij ons terecht komt, wil je dit zelf beheren en ons dit doorsturen. Bij budgetbeheer zijn er diverse mogelijkheden die wij op maat voor je verzorgen.

We maken het dossier compleet en maken de volmachten klaar en stukken voor het koppelen van de bankrekening onder ons internetbankieren. 

Na een paar dagen ontvangen wij de bankrekeningen van de bank. Wij gaan dan gelijk aan de slag, we schrijven iedereen aan zoals de inkomsten, uitgaven en eventueel de schuldeisers.

Als iedereen is aangeschreven en het inkomen komt bij ons binnen nemen we alles over zodat er ook geen post meer komt op je eigen adres. Een enkele keer krijg je nog wel post binnen, het is van belang dat dit zo snel mogelijk naar ons toe gezonden wordt zodat we een compleet beeld hebben van alles.

Samen bespreken we je dossier en de volgende stappen worden besproken.

Regelmatig hebben we contact via de telefoon, mail of persoonlijk.

Heb jij hulp nodig bij jouw financiële situatie?

Laat ons je helpen, neem contact op.